Svininfluensan

Okej, nu är den här i Skellefteå, tror ändå inte att risken är så stor att man får den, men jag tror jag ska gå och ta sprutan i allafall, har nämligen inte tid att ligga sjuk flera veckor.

Nåt jag också har tänkt på är varför dom envisas med att ha med djur i dessa allvarligt smittande sjukdomar.
Okej, galna kosjukan och fågelinfluensan va ju rätt givna, men vad har denna sjuka med svin att göra?
Jag menar visst är den mest utsatta gruppen män i 19-25 års åldern, och många av oss är svin, men de är väl att ta i att döpa en sjukom efter oss, lite att dra alla över en kam kanske. Nä men skämt åsido, hade de inte räckt att bara säga att de är en jätteallvarlig influensa som går världen över och att det är klokt att vaccinera sig? Då hade det inte blivit samma hysteri. När denna epedemi är över kommer väl "älgsjukan". Drabbar framförallt män med långa ben. Skulle va nåt de.

Nu börjar de bli sådär sent igen.

Gonatt.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Haha!! Då klarar du dig inte från älgsjukan heller! =D

2009-10-09 @ 08:48:35
URL: http://ostor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0