Utmanad

Berätta tre saker som människor skulle bli förvånade över att veta om dig?
Skulle kunna tänka mig att äga en Mercedes, att jag läser en del, att jag tafsar på killar när jag sover bredvid nån i fyllan -haha-

Vilken egenskap vill du helst se hos andra?
behandlar mig som den vill bli behandla tillbaks

Hur var du som barn?
Lite små tjurig. Hade många konstiga vanor som att äta papper och klippa gräset med sax -hehe-

Varför bloggar du?
De är ganska kul

Betyder kärlek mer för dig än vänskap?
absolut, kärlek från både vänner och partner.

Vad kan man leva utan?
Bakismage, Saab och majs

Vilket är viktigast hos din partner?
Ärlighet varar längst

Hur ofta lagar du mat hemma?
De är nog i princip varje dag

Vilket lands matkultur tycker du bäst om?
Sveriges husmanskost

När blir man vuxen?
När man försörjer och klarar sig själv

 Vilken dokusåpa skulle du helst vilja vara med i?
hmmm, måste bli robinson

Vem har makten i ditt liv?
slumpen och ödet, och så jag då

Har du någon dold talang?
Har en liten musikalisk gen från nånstans och ingen förstår varifrån den kommer

Är det omoraliskt att vara otrogen?
eeeeehhhh, ja

Är det moraliskt acceptabelt att döda i krig för att försvara sitt land?
Alltså, folk blir ju oftast tvingade till att döda i krig osv, så det är väl inte omoraliskt av soldater att döda, dremot kan krig i allmanhet vara omoraliska.

Är det okej att en rik person köper en fattig persons njure för 1 miljon kronor?
Jodå, det är ju den fattiga personens val.

Är det okej att köpa sexuella tjänster om den som säljer får 1 miljon kronor och ingen hallick får några pengar?
Det tycker jag, man måste ju få bestämma själv hur man "använder" sin kropp

Är det moraliskt acceptabelt att höja priset på en snöskyffel från 150 kr till 800 kr när det snöar?
njaaaaaa

Är det acceptabelt att ge dödshjälp?
Är det den sjukes önskan så absolut.

Är det okej att döda en för att rädda fem personer?
Men fan vilka frågor, eh, beror på, de är mitt svar -hihi-

Är det viktigt att den som mördare får sitt straff även om vi vet att han aldrig kommer att göra om det?
Det är väl ändå självklart, alla måste stå till svars för sina handlingar

Tycker du att man har mindre rätt till vård om man själv har förorsakat sin sjukdom exempelvis narkotikamissbruk?
Nej det tycker jag inte

Vem vill du ska göra den här listan?
Tomas och Mikke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0